Berörd

Just nu pågår en insamling av pengar för att försöka rädda kvar Casello som vår landslagsryttare Douglas Lindelöw haft i 9 år. De äger hästen i hop med en annan familj som nu vill sälja. Casello är tänkt till OS och är av Sveriges bästa hopphästar. Säljs den hamnar den antagligen i Qatar.
 
Det här en historia som berört mig mycket. Killen älskar sin häst och följer man det som händer och ser hans förtvivlan så känns det verkligen i hjärtat. Jag har aldrig träffat killen eller sett hästen mer än på TV och ändå kan mina tankar inte släppa det här. Jag tror det är för att man själv kan leva sig in så starkt i situationen, att någon kommer och rycker ifrån en en häst som betyder så mycket. Jag lider verkligen med killen som bara är 25 år. Jag hoppas detta kommer sluta lyckligt.
 
Vill du också engagera dig och kanske skänka en slant och sprida detta vidare så finns det en facebooksida med all information. Den heter Rädda Casello åt Douglas Lindelöw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0