Minsta lilla hål

Tänk att hästar alltid ska lyckas hitta ett litet hål i staketet. Först var det Musseron. Jag såg hans kompisar vid foderhäcken och hörde ett hojtande en bit bort. Eftersom jag hade frukostgäster kunde jag inte kolla upp det hela förrän jag var klar med dem. Jag hittade Musseron i hagen bredvid den de går i. Staketet såg helt ut så jag trodde att han kanske hade halkat på ett ställe och hamnat under tråden. Han var mycket tacksam när jag kom och öppnade åt honom så att kunde förenas med sina kompisar.
 
Några timmar senare upptäckte jag igen att flocken var delad. Den här gången var det Musseron och Rasmus som lyckats ta sig in i Trollbergshagen. Det visade sig att vildsvinen lyckats få fårnätet att släppa på ett ställe och då återstod bara en hög tråd. Antagligen kröp de under. Det var lite pyssel att få tillbaka dem på rätt ställe för de andra var väldigt på. Det ordnade sig till slut. Nu vill jag inte ha fler rymlingar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0