Coolaste killen

Oj, vad Dominans gör mig glad. Han är verkligen helt otrolig. Jag har inte haft så jättemycket tid för honom men nu ska vi komma igång med både det ena och det andra. Dagens övning var att börja att lastträna.
 
Vi gick fram till transporten och nästan direkt vågade han gå upp med framhovarna. Sedan backade vi och gjorde om det igen. Efter kanske fem minuter gick han hela vägen in. Jag backade ut honom och just det momentet tyckte han var svårast. Sedan fick han gå in igen. Dagen övning var klar. Mycket beröm och några äpplen och tillbaka till hagen. Snacka om att jag har världens bästa häst. Lugn hela tiden, trots att en hink for iväg i blåsten och det fanns massor med farliga saker på gårdsplanen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0