Utan ström

Vi fick en lapp i brevlådan förra veckan om att Vattenfall skulle stänga av strömmen i sex timmar för underhållsarbete. Jag ställde min väckarklocka som vanligt men även mobilen och räknade med att strömmen skulle vara borta när jag vaknade. Klockan ringde så då var det fortfarande ström men fem minuter senare slogs den av. Synd att jag inte hann laga frukost.
 
Det fick bli vedspisen i stället. Hämtade ved i boden och sedan tog det en stund att elda igång den. En härlig värme spred sig i köket. Utan ström fungerade inte datorn och plattan kunde inte koppla upp sig då även telefonen visade sig vara utslagen. Man blir lite handlingsförlamad. Jag behövde komma åt en del telefonnummer i datorn för att kunna ringa några samtal. Av det blev det inget för när strömmen kom tillbaka fungerade inte telefonerna ändå. Först på kvällen när Anders kom hem kunde jag koppla upp datorn men telefonerna är fortfarande döda.
 
Det är i sådana här situationer man upptäcker hur beroende man är av kommunikationen. Vi försökte felanmäla vår telefon men det var en timmes kö och så hänvisar de till att man ska göra det på nätet. Ett stort skämt för oss som har uppkoppling via telefonlinjen. Det fungerar ju inte. Blåsten i natt har nog fått några träd att falla över ledningen någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0