Pressbesök

I dag kom min kille från Farmartjänst hit och fortsatte elda alla rishögar ute i hagen. På eftermiddagen var alla högar borta så nästa gång han kommer så är det nere vid ån som gäller. Han hann även bygga några nya sittbänkar till matvandringen. De han gjorde tidigare har varit väldigt populära. Han är alltid här klockan sju på morgonen vilket innebär att jag får gå upp tidigt så jag hinner sköta djuren innan han dyker upp.
 
Under resten av förmiddagen gjorde jag i ordning korgarna för de olika stoppen och körde ut några av dem till sina platser.
 
Vid tolv kom hovslagaren. Strax innan hade jag plockat in fem av hästarna. Numera går det ganska fort att sko då flera av dem går barfota. Först hade jag tänkt byta hage på det stora gänget men när jag såg hur rund Bouchette var så ångrade jag mig. Den som skulle behöva lite bättre bete är egentligen bara Grattis. Det märks att han har åldrats.
 
Vid två hade jag bokat in ett möte med en journalist från Södertäljeposten. Han ville skriva en artikel om svamp och svampplockning så vi begav oss ut i markerna. I skogen flyger verkligen tiden iväg. Det var precis att vi hann tillbaka tills jag skulle öppna gårdsbutiken.
 
 
Några nya kunder dök upp och handlade lite olika saker. Sedan var det lugnt och då passade jag på att förbereda inför söndagens matvandring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0