Rekord

Anikorna gillade uppmärksamheten de fick i senaste inlägget då jag berömde deras förmåga att lägga ägg långt in på hösten. De tackade idag med att lägga 5 ägg. Det är det högsta antal vi fått på en dag under högsäsongen så det här var verkligen unikt.
 
I dag hjälptes Anders och jag åt att göra i ordning nere vid sjön. Flytbryggan rätades upp så den ligger bättre mot vinden och så drog vi in båten en rejäl bit. I år är det så lågt vatten så det får bli att dra upp den på land med hjälp av fyrhjulingen. Solstolarna hamnade i sjöboden och båtmotorrn fick följa med upp till gården för vinterförvaring och underhåll.
 
Sedan hade jag tänkt att måla en av portarna på lagårn men just då kom det lite regn så i stället fortsatte jag att skrapa nästa dörr. Hade egentligen velat gå en svamprunda men med tanke på att det är älgjakt och dessutom helg så avstod jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0