I stugvärmen

Att gå ut idag blev en riktig temperaturchock. Fy så ruggigt. Termometern visade inte mer än 3 grader under dagen och dessutom blåste det kallt. Nu gäller det att leta fram lite varmare kläder.
 
Som tur var hade jag massor att göra inomhus så det blev bara korta turer ut för att mata höns och ankor. I stället skrev jag en slutrapport som skulle lämnas in i ett projekt, syltade en massa svamp som jag plockade igår och så ringde jag till Skatteverket. Döm om min förvåning när mitt problem verkar kunna lösa sig på ett enkelt sätt. Jag behövde bara skriva några rader och fylla i en blankett till så skulle det bli så som jag önskar. Glatt satte jag igång med blanketten men upptäckte efter ett tag att det inte var alls så enkelt. Ska jag fylla i siffor för detta år eller nästa kan man undra. Försökte ringa igen men då var inte handläggaren där. Det får bli morgondagens arbetsuppgift.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0