Höstpyssel

Nu är det mycket som ska fixas innan höstrusket får sätta igång. I dag snyggade jag till Miljards och Miljons manar och pannluggar. På sommaren får de bli långhåriga så de har bra skydd mot insekter men när hösten kommer vill jag att de ska se lite hyfsade ut. Det blev väl inte perfekt för jag gjorde det ute i hagen men när jag får tid ska jag jämna till det lite. Såg att Miljard haltade igår och det visade sig att han var väldigt gallig vid kotan på ett bakben. Får se om det går tillbaka eller om det får bli ett veterinärbesök.
 
 
Annars varvar jag med att städa undan bord och material från matvandringen med att tömma butiken och frosta av frysar samt köra undan dynga på planen framför lösdriften och så rensa ogräs i rabatterna i Nergården. Det sistnämnda är det mycket jobb med och tar lång tid. Försöker göra en bit varje dag för det är ganska slitigt. Vi har redan tre veckor bokade inför nästa säsong så det inspirerar till att göra det fint.
 
Lite björnbär har jag också hunnit plocka och igår slaktade vi två äldre små tuppar. Det var kul att se de andra två idag som varit lite nertryckta och fått hålla sig i ytterkanterna. De såg så lyckliga ut nu när de andra tyrannerna försvunnit och de får ha alla fruar för sig själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0