Höstförberedelser

Nu känns det i luften att hösten är mer påtaglig. Solen som sken idag inspirerade till att fixa mycket ute. Jag har planterat några pinnar till träd som förhoppningsvis kommer ta sig och bli stora vackra träd med tiden. De har jag satt nere vid Nergården.
 
Igår var vi till tippen med en massa skräp och gammalt virke. Där har de en återvinningsgård man kan gå in på. Det är bara att ta om man hittar något man vill ha. Vi gjorde stora fyndet - ett bord och fyra stolar i teak. Rejäla och bra, behöver bara några nya skruvar. En tamburmajor och två takplafonder fick också följa med hem. Det var nog vårt bästa tippbesök någonsin.
 
Med en del ny förrådsplats i gamla fårhuset stuvade jag nu undan möblerna, ställde in grillar, sommarens soptunnor mm. Härligt att ha lite förvaringsutrymme. Sedan fixade jag staketet runt hagen vid Nergården. Med denna sköna höst ska hästarna få gå på ytterligare ett bete. Där finns mycket mat så det blir populärt. På söndag ska det ju bli 14 grader igen så gräset slutar väl aldrig att växa. Jag halmade även en lösdrift så står den klar när höstovädret slår till.
 
Slutligen så skördade jag årets sista squash. Inte så stor förstås men den har ändå kunnat växa trots att hela plantan egentligen strukit med vid tidigare frostnätter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0