Till Stockholm

Det är inte ofta jag kör bil inne i Stockholm för det är alltid så svårt att parkera. I dag blev det ett undantag då jag skulle på en nätverksträff med kvinnor i de gröna näringarna. På programmet stod även föreläsningar om trendanalyser.
 
Naturligtvis missade jag avfarten från Essingeleden och fick åka en bra bit till innan jag kom av. Vad skönt det är med GPS i dessa situationer. Med dens hjälp kom jag dit jag skulle. Jag hade fått tips på ett parkeringshus i närheten av möteslokalen men det var dåligt skyltat så i stället fick jag syn på en parkering under en bro. Där var det trångt och bilarna var packade som sardiner i en sardinburk. Lyckades till slut hitta en plats som rymde min bil och klev ut. Möttes av ett dån från all trafik runtomkring. Min allra första reflektion var "Hur kan någon vilja bo här?" Vad bra jag har det på Rocklösa. Tyst, lugnt och vackert. Och varje dag gör sig naturen påmind på olika sätt. Förstår varför jag aldrig längtar efter att åka till storstan.
 
Det blev en mycket bra dag och det var väldigt spännande att lyssna på trendspaningen. Fick en del nya tankar av det och en idé som jag ska grunna lite på. Dagen avslutades med mingel då vi alla fick visa vad vi sysslade med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0