En upplevelse i julklapp

Det är helt klart så att vi människor har mycket mer glädje av att få en upplevelse i present än en sak. En upplevelse ger en massa känslor och minnen på ett helt annat sätt. Förutsättningen är förstås att det är en trevlig upplevelse. Förra julen gav vi mina föräldrar presentkort till en konsert och trerättersmiddag på Rocklösa. Nu i lördags var det äntligen dags då det var pianokonsert på Atelje 42 nere i Stjärnhov. Det är ett mycket trevligt ställe som regelbundet har kammarmusik i sin lokal.
 
Vi började med middagen. Förrätten var en LCHF-råraka med parmesan och på den svensk löjrom, creme fraiche och hackad rödlök. Sedan åt vi något som jag aldrig ätit föut. Tonfiskbiff med sötpotatismos och citronaioli samt saltbakade jordärtskockor. Tonfisken hade jag köpt från en fiskbil som kom förbi här. De säljer bara varor av allra högsta kvalitet. Det var verkligen mycket gott. Som dessert blev det vaniljpannacotta med exotiska frukter och tre sorters glass från ett lokalt ställe. Efter all god mat njöt vi för fullt av den fina musiken.
 
Vill ni också ge bort något som kommer uppskattas mycket så rekommenderar jag ett presentkort på en matvandring. Det går också att köpa presentkort på ett bestämt belopp så kan mottagaren själv välja mellan allt vi har på Rocklösa att erbjuda. Världens enklaste sätt att göra någon glad och enkelt att ordna genom en mejlkontakt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0