En riktig rackare

I morse var det dags att ställa in en ny hösilagebal till hästarna. Det tar lite tid att lägga över nätet innan den kan köras in men när det var klart så öppande jag grinden och hoppade in i traktorn. Problemet var bara att den där busen Dominans genast fick för sig att springa ut i friheten. Bouchette följde strax efter och sedan hakade även Rasmus på. Jag lyckades få in traktorn så jag kunde stänga grinden och ställa balen på plats. Grattis och Musseron som var kvar i hagen var mycket upprörda över rymlingarna och ville gärna vara med på deras äventyr.
 
Bouchette och Rasmus är omöjliga att fånga i dessa situationer men jag fick tag på Dominans och ledde in honom. Trots rejält med ström på staketet så manglade han sig igenom i grinden. Den stora hästen liksom kryper ihop och tar sig under. Nu var de så upprymda så upp till Nergården och sedan fortsatte de längs vägen mot bron. Dominans hade täten. Jag trodde bron skulle stoppa dem, men icke. Han är inte rädd av sig så de promenerade bort och tog sig upp på grannens gärde.
 
Jag vände hemåt för att hämta fyrhjulingen och köra längs bort på den hagen för jag visste att det var trasigt där efter att en hjort förstört stängslet. Ville ju gärna att hästarna skulle stanna i hagen och inte försvinna bort mot Öllösa. Jag är på väg in i stallet för att hämta en grimma till när jag hör att de kommer galopperande. Jag tände i stallet och ropade på dem och då kom samtliga rymlingar in i stallet så jag kunde stänga in dem i boxarna.
 
Tillbaka till hagen och deras morgonäventyr var slut.
De blev en väldigt sen frukost för mig.
 
Dominans ser så oskyldig ut

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så söt han är!!

2014-11-21 @ 17:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0