Att testa andra

Jag har varit i Malmö några dagar och eftersom jag skulle på seminarium i Linköping idag så valde jag att stanna på vägen upp från Skåne och sova över några km från den plats där seminariet skulle hållas. Det är alltid spännande att prova att bo på andras anläggningar och få vara "kund".
 
Den här gången var det inget toppenställe. Några saker är extra viktiga för mig. Att det är rent och att det är varmt. Rummet var kyligt så jag slog på elementet för fullt. Golvvärmen i duschen var inte påslagen så det dröjde flera timmar innan det var varmt och skönt på golvet. Så mycket mer välkommen man känner sig om de hade tänkt på de två sakerna. Toaletten såg inte kul ut. Den var nog rengjord men hade permanenta beläggningar.
 
Sedan var det väldigt lyhört. Hörde grannen som snarkade. Andra gästers väcksignaler och det var helt omöjligt att sova vidare när de pratade i samlingssalen och i köket. Saknade också info om Wifi och annat på rummet och fick fråga efter det.
 
Det blir inget mer besök där men tänk vad nyttigt det är att se vad man som kund värdesätter och vad som drar ner betyget på en anläggning.
Nu ska jag sova extra gott i natt i min egen säng och i en tyst miljö.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0