Sommaren har kommit

Vilken sommarvärme. Passar väldigt bra nu när jag har haft några matvandringar väldigt tätt. Det blir så mycket härligare när solen skiner och nu i början har alla ett uppdämt behov av att låta solstrålarna skina på kroppen.
 
Den här helgen är det full rulle. Jag är med i årets rabarberfestival så därför håller jag gårdsbutiken öppen både under lördagen och söndagen. Jag åkte runt i dag och satte upp lite skyltar så folk ska hitta och även se att gårdsbutiken finns. Eftersom jag ska ha en matvandring på söndag så står en vän i butiken den dagen. Hon är också med i festivalen och har med en massa fina tyger med rabarbertryck så även det går att handla under helgen i gårdsbutiken. Hon gör dessutom väldigt fina rabarberblad i betong som kan användas som prydnad eller som fågelbad.
 
Två km härifrån är det konstutställning i en gammal lagård som fräschats upp. Jag var där idag och tittade på konstverken. Det är en jury som plockat ut dem och jag tror det var 29 konstnärer med. Det var mycket fint och jag föll pladask för en tavla. Ska åka och titta på den flera gånger.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0