lBråda dagar

I förrgår var jag med på en pressträff som Rabarberfestivalen anordnade. Det är dag för den åliga festivalen och i år är jag med med Matvandringar vid två tillfällen och så är gårdsbutiken öppen hela lördagen och söndagen under v 21. Den som vill veta mer kan gå in på hemsidan rabarberfestivalen.se och läsa hela programmet och vad som händer under de olika dagarna. Bl a anordnas det en rabarberjakt. De som besöker minst 5 platser skriver ner på ett kort vilken rabarberprodukt som finns vid varje. Ett riktigt fint pris kan man vinna.
 
Idag har jag varit på kurs ända nere i Linköping. En bra dag som jag avslutade med att hämta varor hos fem olika producenter. Det gick bra och det känns skönt att allt nu är hemma inför matvandringen på lördag och så är det även den första fredagen som vi håller gårdsbutiken öppen mellan 16-18. Varje fredag framöver kommer butiken vara öppen under de två timmarna. I morgon bjuder vi på provsmakning av struts.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0