Vråken här igen

Så har rovfågeln varit på besök igen. Hade jag bara sett det några minuter tidigare hade nog hönan klarat sig men han hade precis hunnit sarga henne i ryggen och börjat hacka. Hon levde fortfarande när jag kom men någon minut därefter var hon död. Det här gillar jag inte så nu måste jag hitta på någon lösning. Fyra tuppar har jag som ska skydda hönorna och vakta - jag undrar vad de håller på med?
 
Smurfen som äter smärtstillande för sina tandproblem kunde inte få sin medicin igår för flaskan tog slut. Jag ringde veterinären i morse och fick ett recept inringt till apoteket. Fick åka en sväng till Gnesta för att hämta det. Tyvärr hade de inte de stora flaskorna. Jag blev erbjuden två små men de kostar 166:- styck och en stor 192:-. Det blir ruskigt mycket dyrare att ta två små så det tackade jag nej till men var ändå tvungen att köpa den lilla eftersom Smurfen inte skulle klara sig till nästa vecka då de skulle få in ny medicin. De skulle i alla fall kontakta veterinären och fråga om det var OK att jag fick hämta ut en stor flaska också. Det kändes skönt att apoteket ansträngde sig för att lösa det hela. Nu får vi se vad resultatet blir.
 
Smurfen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0