Snö och slask

Så kom då vintern tillbaka igen. Jag hann precis dra ur all spik ur högen med gammalt virke och köra in det under tak innan sjön började falla. Sedan blev det helt vitt och jag gjorde inomhussysslor i stället.
 
Ovanligt många sorter av småfåglar dök upp vid fågelbordet i snön så jag matade på lite extra så de kan hålla värmen bättre i kylan. Idag var flera bokfinkshannar här och små söta grönsiskor. Hönsen fick stanna inne för rovfåglar brukar ofta komma tillbaka i en eller två dagar men sedan ger de upp om det inte finns något byte.
 
Grönsiska
 
På kvällen var jag och lyssnade på en intressant föreläsning om handel, kunden och trenderna. Jag trodde inte jag skulle komma fram för väglaget här uppe på grusvägen var katastrofalt. Det gick inte att gasa för då slirade det bara och bilen ormade sig fram och var knappt styrbar. På hemvägen hade det som tur var blivit mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0