Begränsad väg

I dag skulle ett stort lass med tryckimpregnerat virke köras ut till oss ifrån Gnesta. Jag har beställt allt material som ska användas till förbättringar av Matvandringen. Som tur var upptäckte vi innan chauffören började köra att det var en tonbegränsning på Öllösavägen. Begränsningen är 12 ton och gäller nu när vägen inte har torkat upp ordentligt. Bilen med virket vägde 16 ton så det blev ingen virkesleverans. Det är bara att vänta på att Vägverket häver restriktionen. Jag försökte få tag på dem på eftermiddagen för att höra om de visste om det skulle ta många veckor eller kanske bara några dagar. Jag vill ju att min snickare ska kunna jobba vidare. Risken är att han har andra uppdrag sedan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0