Vilken helg

Sedan i fredags har det verkligen varit full rulle. Ett rum uthyrt i Nergården i två dygn. En familj på 5 personer som skulle på bröllop på Grytsberg hyrde Lillstugan, också 2 nätter.
 
I fredags hade jag gårdsbutiken öppen som vanligt. Det kom en ny kund och det är roligt när folk i trakten börjar hitta till oss. På lördagen hade jag stor tur. För just när jag var i närheten av ridbanan kom en bil in där och stannade. Jag åkte ner och det var två kunder som ville titta i gårdsbutiken. De hade jag missat om jag inte sett dem för de var inte typen som skulle försökt ringa och leta rätt på mig. De hittade en massa godsaker och så blev den ena kvinnan väldigt förtjust i ett fårskinn. De boende i Nergården gjorde också ett besök i butiken och idag efter dagens matvandringar handlades det en hel del.
 
I dag körde vi dubbla matvandringar. En svensk grupp startade kl 11.00 som vanligt och en timme senare var det två tyskar som bokat och de tog den tyska guiden hand om. Alla vandrare verkade mer än nöjda och jag fick många positiva kommentarer under vandringens gång. Roligt när de delar med sig av vad de känner och den njutning de upplever.
Bävern gör vad han kan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0