Vad det växer

Det växer så det knakar i naturen. Hästarna betar allt vad de kan men ändå så är det dags att börja putsa på gärdena. I år ska jag bara ta foder på ett gärde för jag har hela förra året skörd kvar. Det innebär att jag har hur mycket bete som helst att tillgå. Det som står på tur är att göra i ordning i bortre hörnan i Trollbergshagen. Där rev vi ner staketet när vi jobbade med skogen i vintras. Det var delvis även trasigt över bäcken så nu ska vi sätta upp nya stolpar och dra ny tråd. När det är klart ska Miljard, Musseron, Grattis och Rasmus få gå där och beta tills det blir riktigt kort och fint. Dominans kanske också ansluter för på tisdag ska Bilbo veterinärbesiktigas och går det bra så kommer han åka samma dag till sin nya ägare. I så fall behöver Miljon en ny kompis och eftersom Bouchette blir alldeles för fet när hon går tillsammans med Dominans så får hon campa ihop med Miljon har jag tänkt. Ingen av dem behöver så mycket mat.
 
Så här härligt tycker Bouchette det är med sommarhagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0