Räven

Det var väl lite för lugnt på gården under midsommaraftonen för på morgonen efter kunde jag först inte hitta en av mina vita ankor. Hon hade för några dagar sedan börjat ruva på fyra ägg och hade lagt sig en liten bit utanför nätet vi har runt våra fåglar. Det är inte nätet som håller ute räven utan sedan har vi dessutom eltråd på låg höjd. Den har gjort att vi varit förskonade från besök men där här gången räckte det inte. Jag hittade hennes kropp lite senare i det höga gräset. Huvudet var avbitet och det var lite ätet längst fram.
 
Det är alltid lika sorgligt att förlora ett djur. Vi får se om äggen klarar sig för nu har mina gråa anka tagit över ruvningen. Hon sköter det bra men risken finns att äggen hann bli för nerkylda. Om tre och en halv vecka har vi svaret.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0