Inte min dag

Vissa dagar undrar man om man skulle ägnat sig åt något annat. Efter lite morgonstress skyndade jag mig till bilen för att göra en tur till Skåne. Hade kört i drygt 20 minuter då jag kom på att jag glömt lägga in sadeln som jag skulle ha med mig. Har hittat en köpare och för att slippa frakt så skulle vi mötas i Skåne. Snabbt vända bilen och åka hem igen. Ställde bilen utanför stalldörren och rusade in i stallet, tog sadeln och ut igen. Fick värsta chocken för det stod ingen bil där. Första reaktionen var att någon stulit den men sedan gick jag nedåt och förbi verkstaden och där  bortanför stod bilen. Handbromsen hade lossnat på något sätt och bilen hade rullat iväg och stod pressade mot en stolpe. Backade bakåt och som tur gick det fast framhjulet stod i en grop. Bilen klarade sig riktigt bra så jag for iväg.
 
En timme innan jag skulle vara framme så blev det totalt stopp på E4:an. Det kom inga bilar i motsatt riktining heller. Efter ett tag hörde jag på radion att det var en trafikolycka och att vägen skulle vara avstängd till halv 5. Då var klockan halv 4. Sedan hörde vi att polisen sa att det skulle vara avstängt ännu längre så de började lotsa iväg hela kön bakom oss över till andra sidan så de kunde åka tillbaka och ta en liten väg. När de tömt de köerna blev det dags för oss framför öppningen i vajerräcket att vända våra bilar och köra iväg vi också. Mycket försenad kom jag fram tjugo i sex. Hörde nu i efterhand att vägen varit avständ ända till 18.00. Är verkligen glad att poliserna ordnar så att folk kommer loss från köerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0