I vardagen igen

Det blev inte så många dagar i Skåne denna gång för plikterna här hemma kallade. På hemvägen passade jag på att hämta med mig lite nya varor till matvandringen på söndag. Hemma på Rocklösa hade jag två olika gäster som bokat in sig på bed and breakfast att förbereda till.
 
I köket i Nergården var det som ett bombnedslag med alla korgar som hör till matvandringen. I o för sig var allt porslin rent men inget var sorterat. Packade inför söndagen och sedan gick jag igenom vilka dukar som behövde hamna i tvättmaskinen.
 
Nu på kvällen har jag betalat räkningar och fört in inkomna kursavgifter och skrivit in alla anmälningar. Har gått igenom alla mejl men har några som jag markerat som jag ska ägna lite extra tid åt. Det är inte lite som hinner samlas på några dagar.
 
I morgon ska mina gäster ha frukost och sedan blir det att städa Lillstugan och Nergården. På fredag kommer det nya gäster på båda ställena. På tal om gäster så låg det ett väldigt trevligt brev från vår holländska familj som åkte hem idag. De tackade så mycket för vår gästfrihet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0