Hemlig gäst

Den inbokade gästen jag hade på bed and breakfast i natt visade sig vara en rådgivare från Swedish Welcome. Det är ju ett kvalitets- och hällbarthetssystem som på sikt kommer finnas på många boendeanläggningar, turistupplevelser mm. Det här är tredje året jag är med och tidigare har alltid besöken aviserats men den här gången kom rådgivaren som "hemlig gäst". Han ville bedöma min gästfrihet och hur jag tar emot gästen. Det går ju egentligen inte att göra på något annat sätt. Jag blev väldigt överraskad för med den typen av boende (självhushåll) som jag erbjuder var det sagt att det bara skulle vara bokade besök. En stor överraskning alltså men kul var det.
 
Under hela förmiddagen satt vi och gick igenom husen, min pärm, hur jag tänker, vad jag gjort sen sist osv. Det blev många anteckningar på mitt papper med "att göra". Det mesta är sådant som ändå var inplanerat men jag inte hunnit med och en del var små nya saker som förbättrar för gästen.
 
Det är alltid så inspirerande att få möta någon som är intresserad av ens verksamhet och verkligen engagerar sig i att hjälpa mig till utveckling.
 
Är du nyfiken på att veta mer och läsa vilka som är med i Swedish Welcome kan du gå in på deras hemsida. Där finns alla bedömingar med på alla deltagare och även beskrivning av vad de tittar på vid rådgivningen.
 
Deras logga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0