Till insamlingen

I dag hade mina boendegäster bokat ridning för de två tjejerna. När de kom hade jag hämtat in Miljon och Grattis. Vi borstade och putsade innan vi sadlade och sedan red vi en liten tur runt grannen och delvis i skogen. Jag kom på världens bästa idé. De stora bromsarna är nu här och de sätter sig ju alltid på korset på hästarna så att de inte kommer åt dem. Idag la jag på dem varsitt skrittäcke och så var det problemet löst. Förstår inte att jag inte kommit på det tidigare.
 
Ensilageplastinsamlingen (vilket ord!) är i år ovanligt sen så först idag åkte jag iväg med mitt lass. Den här gången åkte jag till Dunker för det passade tidsmässigt bäst. Det var ett litet lass denna gång. Förr i tiden var det så mycket så jag knappt fick in allt i transporten. Det har sina fördelar med att ha färre hästar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0