Rökt

Började min dag tidigt då killen från Farmarjänst skulle komma hit och jobba med vandringsleden. Planen var att elda rishögar. Vi har ju inte fått mycket regn så för säkerhets skull ringde jag räddningstjänsten och förhörde mig om det var tillåtet att elda. Tänkte också att det kunde vara bra att anmäla i fall någon ringde in ett larm.
 
Första högen var lite seg att få igång men sedan kom vinden och hjälpte till. Man blir helt inpyrd när man håller på. Jag flyttade också några mindre högar till de som eldades. Onödigt att elda överallt. Med 28 grader under dagen och värme från eldarna så var det riktigt skönt med ett dopp i sjön. Det var årets premiär för mig.
 
När kvällen kom flyttade vi Musseron, Grattis och Rasmus till ny hage. De ska nu få börja beta i Trollbergshagen. Det börjar bli riktigt mycket broms nu så dagen fick alla hästar tillbinga i lösdriftarna.
 
Musseron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0