På halvfart

I tisdags hade jag en jättetrevlig matvandring. Ett litet gäng som var helnöjda med dagen. De betonade att alla delarna med maten, naturen, historien och allt annat jag berättade var så bra och trevligt. En sa att hon varit lite tveksam innan hur man skulle kunna äta och gå i fem timmar. Efter avslutad vandring tyckte hon att det var en höjdardag och inte känns det som fem timmar när man är med. Roligt med så nöjda deltagare och dessa lovade att verkligen sprida vidare.
 
I dag har det varit ännu varmare men som tur var så var planen att tvätta fönster på Åstugan och sedan göra en storstädning där. Om ett par veckor har vi gäster i den stugan och det är skönt att förberett i tid. Även Lillstugan blev lite ompysslad med några nya uppsättningar och skurade utebord. I morgon blir det sista putsen innan gästerna anländer på lördag. Lördagen kommer jag annars ägna helt åt att städa Nergården då vi byter gäster i det huset. Jag hoppas det är lite svalare till dess för det huset är alltid varmt om solen gassar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0