Härlig helg

En riktigt skön och härlig helg har det varit här på Rocklösa. Vi har varit ute i skogen både under lördagen och söndagen och gallrat lite träd. På lördagen dalade stora fluffiga snöflingor ner under dagen och det var väldigt vackert i naturen med all snö på träd och buskar. Att fälla lite träd, släpa ris och lägga upp stammarna i högar är något jag känner att min kropp gillar. Det har blivit alldeles för lite kroppsarbete på sista tiden. Den här kylan på minus fem till tio är också helt perfekt. Det känns inte kallt och snön gör att det inte känns mörkt och trist.
 
 
Efter utomhusjobb är det sedan så skönt att komma in i värmen. Kaffet smakar då extra bra. Har både hunnit kontera min bokföring för att kunna lägga in i datorn i veckan som kommer och klätt om den första stolen i Nergården, Där har jag 16 stolar som använts mycket vid alla måltider på kurser och ridläger. De har blivit välidgt fläckiga med åren så nu ska de alla få nytt tyg på sig. Jag gjorde en först för att se om det blev bra innan jag kastar mig över resten. Det är ganska mycket jobb och det kräver precision så varje stol tar nog 1,5 timmar att få i ordning. Det får bli en då och då.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0