Fågelvärlden

Det är full rulle vid vårt fågelbord. Idag tyckte jag nog att det var ännu fler på besök. Beror kanske på att vintern äntlligen kommit. Det är så roligt för min man har aldrig varit intersserad av eller kunnig när det gäller alla fåglar som finns men nu har han plötsligt vaknat till. Det hela beror på att han är med i en studiecirkel där gänget håller på och tar jägarexamen. Då ingår att lära sig en del om gäss, änder och andra som man får jaga. Till min glädje har det fått honom att helt plötsligt se sig omkring och lägga märke till småfåglarna utanför fönstret. Häromdagen överraskade han mig riktigt genom säga "men vad är det där för konstig fågel". Han såg att vi hade något ovanligt i trädgården. De som var på besök ser du på bilden nedan. Ett kort ögonblick hängde en av dem och åt på våra nötter och sedan försvann de.
 
Stjärtmes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0