Bilar ska fungera

Det blev en riktigt tidig morgon i dag då jag skulle iväg på kurs till Nyköping. Det var extra mycket att hinna med då jag var tvungen att ställa in Miljon i stallet eftersom hovslagaren skulle komma under dagen och slå på en tappsko.
 
Miljon hade tappat en sko
 
Jag hade bestämt träff med en kompis nere i samhället så att vi kunde samåka. Med lite marginal gick jag ner till bilen i "snyggkläder" för att åka iväg. Vred om nyckeln i bilen och inget hände. Helt död. Inte kul när man har bråttom. Släpade ut ett batteri och provade igenom ett antal kablar som inte visade sig fungera men tillslut så gick strömmen över och bilen hostade igång. Med gasen i botten och lite extra hastighet så hann vi nästan fram i tid i alla fall. Jag parkerade bilen med motorhuven utåt så jag skulle kunna få hjälp om den inte hade gått igång på eftermiddagen. Nu fungerade allt så det gick bra ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0