Nu går vi mot ljuset

Mitt i allt julstöket går vi nu mot ljusare tider. Just nu med alla adventsljusstakar. pynt och julstämning får det gärna vara lite mörkt tycker jag. I dag har det spridits många goda dofter i huset. Jag har gjort pepparkaksbollar, saffran- och kokoskakor, frökex och ett pepparkaksfrökex. Jag griljerade skinkan på eftermiddagen och den såg så god ut så det fick bli några härliga skivor till middag. Den var verkligen värd sitt pris.
 
I morgon ska jag fortsätta baket med lussekatter och pepparkaksmuffins. Sedan blir det nog lite ischoklad och chokladdoppade apelsinskal. Allt med choklad kommer jag göra av en belgisk sort som är på 85 %.
 
I dag var det dags att hugga gran. Jag hittade en mindre som var helt OK och en jättestor och väldigt frodig. Den sistnämnda fick vi kapa lite av toppen på för att den skulle få plats inne.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0