Kattbesök

Nu är det mest städning och pyssel inför julen som upptar mina dagar. På eftermiddagen bestämde jag mig för att åka ner till affären och handla lite måsten inför julafton. Först stoppade jag ner en ekologisk julskinka i kundvagnen. Den vägde hela 3 kg och det var onödigt stort egentligen men det fanns inga mindre. Sedan letade jag efter grisfötter men det fanns inte. Affären gjorde omgående en beställning så de får jag hämta på måndag. Det tredje viktiga var färsk strömming. Där visade det sig att affären inte fått något trots beställning och inget skulle komma in de kommande dagarna. Märkligt att det ska vara så svårt att få tag i färsk fisk. Strömming är ju så svenskt. Jag fick i stället köpa fryst sill som ju är detsamma som strömming.
 
På min resa hälsade jag även på hos grannen. De har nyligen fått kattungar från sina två honor. De är av en mycket ovanlig ras som ursprungligen kommer från Kenya. Den heter sokoke. Kattungar är så mysiga men de är som härligast när de är några veckor till och har börjat busa och leka med varandra. Jag ska göra ett återbesök då.
 
Så här ser en av honorna ut. Hon har en mycket sällsynt färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0