Fick panik

Nu så här efteråt kan jag se på dagens situation med humor. Just när det hände kände jag paniken komma. Jag skulle iväg på ett  möte på eftermiddagen så jag hoppade in i duschen. Eftersom det inte är några gäster på gården och det aldrig kommer något spontant besök denna årstid så är jag inte så noga med att ha kläder på mig när jag tar mig från källaren upp till övervåningen. Det var lite kallt så fleecetröjan åkte på men inget mer. Av någon anledning gick jag ut i köket på vägen upp och slänger en blick ut. Fasa! Där ute står en bil och en man är på väg till vårt hus. Han befinner sig precis bredvid Lillstugan. Alltså inte många meter från vår veranda. Jag får panik och hittar inte mina byxor utan hugger tag i en tröja som hänger på en stol och knyter runt magen. Framsidan är nu dold men inte min baksida:)). Det knackar på dörren och där står en kille som ska lämna av ett paket. Jag signerar snabbt och stänger dörren. Hur stor sannolikhet kan det vara att just detta ska hända? Antagligen någon promille. Det visar sig sedan att paketet inte var till oss. Fraktfirman körde helt enkelt till fel gård så jag fick ta med det och lämna det hos grannen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0