Så det har blivit

Tänk att det knappt går att sätta in pengar på banken längre. Det kommer in lite kontanter i gårdsbutiken och när folk hyr lakan så jag kände att jag inte ville ha pengarna liggande här hemma. För några veckor sedan letade jag efter Nordea i Gnesta men det visade sig att de hade stängt sitt kontor. För säkerhets skull ringde jag till Strängnäs innan jag skulle åka dit för att kolla att de fanns där och att jag kunde sätta in pengar. Tur var väl det för på deras kontor tog de inte emot några kontanter. Han hänvisade i stället till Eskilstuna. För mig är det 10 mil tur och retur att ta mig dit men som tur var kunde jag kombinera det med några andra ärenden på vägen.
 
Framme i Eskilstuna hittade jag en parkeringsplats och betalade för en halvtimme. Letade mig fram till banken. Kön var oändlig. När p-tiden snart skulle ta slut sprang jag iväg till bilen och la i mer pengar och när jag kom tillbaka till banken hade de precis passerat mitt nr. Jag gick ändå och frågade om jag kunde få komma fram ändå och förklarade att jag varit till bilen. Det gick bra men sedan började problemet. Det visade sig att man inte kan sätta in pengar utan att redovisa var de kommer ifrån. De krävde kvitton/bevis på hur jag fått dem. Efter mycket dividerande fick jag tillslut "dispens" och fick i stället skriva en försäkran med mina personliga uppgifter samt en specifikation över inkomsterna. Den skulle skickas till Finansinspektionen. Det är banne mig inte riktigt klokt. Vilket kontrollsystem och hur kan det komma sig att bankerna inte längre är till för oss kunder? Fullständigt ofattbart. Kan också berätta att det stod stora anslag i banklokalen där de upplyste om att f o m 1 oktober så tog de inte emot kontanter längre på Eskilstunakontoret. Vart ska man då vända sig? Svaret var Stockholm. Det kommer alltså inte finnas något ställe i hela sörmland.
 
Dags att se om det finns någon bättre bank.

Kommentarer
Postat av: Ola Gawell

Du borde prova Ica-banken. Tror att man kan sätta in pengar i vilken ica-butik som helst då.

2014-08-31 @ 08:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0