Storstädning

Nu förvandlar jag hinderhuset till vår gårdsbutik. Startade med att lyfta ut allt som fanns där inne och sedan var det storstädning som gällde. Golvet är ju av småsten och på det har det blåst in mängder med löv under årens lopp. Dessutom har vi förvarat lite isolering i huset och mössen hade lyckats sprida små bitar nästan överallt. Det fick bli grovdammsugaren och det fungerade riktigt bra. Det gällde att inte ha för kraftigt sug för då åkte stenarna med och fastnade i röret och det ville jag ju naturligtvis inte. Jag tror jag dammsugit under minst fyra timmar under dagen och då är det fortfarande inte färdigt. Otroligt tidsödande men fint blir det.
 
Vi monterar även brädor längs golvet för att göra huset tätt så mössen håller sig utanför framöver. Det sista jag gjorde innan kvällen var att spola vatten i ena halvan. Allt damm från ridbanan har spritt sig på golvet och med vatten räknar jag med att dammet sjunker ner under. Vi får se i morgon när det torkat om det fungerade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0