Städtant

Nästa helg ska jag ha ett mamma-barnridläger så nu gäller det att förbereda allt. Idag ägnade jag mig åt den sista putsen i Nergården. Det är ett stort hus så även om det inte är en massa att plocka undan som det blir i ett privat hem så tar det många timmar i anspråk.
 
En tråkig sak hände på eftermiddagen. En av de två kycklingarna dog. Jag märkte i morse att den inte verkade kry och betedde sig vingligt. Den andra hängde med sin mamma ut på premiärturen och nu på kvällen hade hönan bestämt sig för att sitta på pinne och sova. Jag letade oroligt efter kycklingen för det blir nog en kall natt. Det visade sig att den också lyckats ta sig ända upp på den högsta pinnen och där satt den inkrupen i sin mammas fjäderdräkt. Så himla gulligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0