Förtroende

Varje dag tar jag in Dominans i stallet för tränsträning och så får han extra foder för han är lite tunn. Nu tränar jag på att ta honom först ur hagen och sedan hämta Bouchette. Likadant när jag leder ut, först Bouchette och sedan Dominans. Allt för att han lära sig att inte hetsa upp sig när han får göra saker på egen hand och att det inte är farligt att vara i stallet själv en stund. I dag märktes det tydligt att han helt accepterat bettet i munnen. Han har lagt det perfekt där inne i munnen. När jag tog av tränset öppnade han inte ens munnen utan verkade väldigt tillfreds med det hela. Duktig kille!
 
Vi hade avloppstömning på eftermiddagen och jag fick resa upp några stolpar som ramlat efter chauffören. Dominans kom upp i hagen. Först märktes det att han saknade Bouchette men sedan tyckte han att jag var ett lika bra sällskap och slog följe med mig när jag strosade iväg. Man riktigt känner att han är helt trygg i min närvaro.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0