Kortisolsänkning

Jisses vad tufft det varit på gården den sista tiden. Matvandring och ridläger slag i slag med alla förberedelser och under samma vecka flera kurser och möten. Blev faktiskt stresspåverkad. Det var väldigt länge sedan jag kände något liknande. Det behövs ganska mycket för att jag ska gå igång. Det intressanta var att jag kände verkligen hur speedad jag blev och hur svårt det är att gå ner i varv igen. Effekten av det hela blev att jag sov uruselt på nätterna. Kunde inte somna och vaknade strax och låg vaken i långa perioder.
 
Det börjar nu långsamt släppa och kroppens kortisolnivåer är nog på väg att bli mer normala. Nu är jag riktigt trött så det ska bli extra skönt att krypa ner i sängen och förhoppningsvis sova en lång skön natt utan störningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0