Brittsommar

Vaknade i morse av klockradion. Brukar alltid lyssna på Sörmlands Nyheter innan jag stiger ur sängen. De avslutar allttid med en väderprognos. I dag skulle det vara ända upp till 18 grader plus. Vilken oktober! Tyvärr fick vi inte fullt så varmt för solen ville aldrig titta fram bakom molnen och på eftermiddagen friskade vinden  i. Däremot känns kvällen väldigt varm.
 
Måndagar har jag upptäckt blir oftast en dag då jag mest hamnar vid skrivbordet. Det är som att jag under helgen laddar upp med en massa som ska tas itu med och när måndagen väl kommer har jag em massa att ringa, maila osv. Förutom detta hann jag även med städning av duschar och toaletter i Nergården. Nu är inget bokat så det är skönt om det står och är rent överallt.
 
Fick ett roligt besked idag. Ett gäng från ett företag vill komma på HAE-kurs. En av de som kommer var med här på kursen jag hade för några veckor sedan. Hon tyckte dagen var så bra så nu kommer hon tillbaka och har flera kolleger med sig. Ser verkligen fram emot det.
 
Avslutade eftermiddagen med att gå en sväng i hagarna och plockade då lite fint att ställa i en vas. Naturen bjuder alltid på något.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0