Mingel

I dag anordnades "Den stora matdagen" här i sörmland. Jag hade glömt bort den men igår var det ett stort uppslag om det hela i vår dagstidning. Tyvärr hade jag några saker som hindrade mig från att kunna vara med från början så jag missade ca 3 timmar. Eftersom det totalt var 8 timmar så var det ändå värt att åka tyckte jag.
 
Lokalen var Fokets Hus i Åker. Innan vi kom till Rocklösa bodde vi i Åker i 16 år och många danser har vi hunnit med i Folketshuslokalerna under årens lopp. Det kändes med andra ord riktigt hemtamt att komma dit. Det allra mest givande med det hela var samtalen jag hann att ha med flera personer. Alla blir nyfikna när man berättar om matvandringarna. Den här gången åt vi också på slutet och när jag hela tiden lämnade brödet var det en som frågade om det. På det sättet kom vi in på kost och nu är det inte omöjligt att jag även fick en kund till kommande LCHF-helger.
 
Jag mötte också en keramiker med mycket fina saker. Ska åka och hälsa på henne framöver. Kanske något kan komma med på matvandringen och dessutom finnas i vår kommande gårdsbutik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0