Bygger

När jag kom in i stallet i morse för att hämta vatten till hönsen hörde jag något som flaxade och for mot ett av fönstren. Det visade sig vara en riktigt rejäl fågel som flaxade i fönstret. Så fort jag kom nära kastade den sig iväg och flög in en en ny ruta. Tillslut fick jag tag i den och kunde lyfta ut den ur stallet. Den flög iväg direkt. Det var någon form av sjöfågel. Gissar på en knipa men är inte säker. Den enda väg den kunde tagit sig in i stallet var genom att först flyga in genom fårhuset och sedan in i dörren i stallet. Otroligt att den hamnade där.
 
Vid elva kom min pappa för att hjälpa mig att sätta ihop en byggsats jag köpt. Det ska bli en toalett nere vid ridbanan som ska användas för deltagarna på matvandringen. Ritningen var jättesvår att förstå sig på och det visade sig tillslut att tillverkaren glömt att leverera en bit. Som tur var har jag beställt två så vi fick ta från det andra paketet. När vi väl kom i gång flöt det på riktigt bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0