Magiskt

Igår kväll var jag, Anders och mina föräldrar på en fantastisk konsert. Inte behövde vi åka långt heller eftersom den var nere i Stjärnhov. Genom att jag lärt känna många företagare i Gnesta kommun genom alla kurser jag går så hörde jag talas om att musikföreningen Atelje 42 anordnade en kammarmusikkonsert en gång i månaden. Jag var där för första gången i december och nu blev det en ny kväll.
 
Atelje 42 ligger på Käxlevägen 42 i Stjärnhov. Det är ett par som äger huset som en gång i tiden var ett missionshus. Här låter de folk komma in och ta del av olika duktiga musiker. Hela salen fylls verkligen av musiken och man är riktigt nära. Det var ett mycket bra gäng som spelade denna gång. Faktiskt helt magiskt. Vilken energi och skicklighet. Det var stor variation i repertoaren. Tjejen som spelade piano var så flink i fingarna så man undrar hur det går till och att aldrig missa en tangent.
 
Jag rekommenderar verkligen er som gillar musik att göra ett besök på någon kommande konsert.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0