Fullärd eller?

Nu har jag just avslutat en kurs i sociala medier som gått över tre kvällar. Kan konstatera att det är svårt, tar mycket tid i anspråk men kan generera en massa positiva saker. Vi fördjupade oss framförallt i tre olika medier på kursen: facebook, twitter och linkedin. Min facebooksida om Matvandringen blev ju klar i förra veckan. Jag följer nu fascinerat alla flöden och hur många som har läst min länk som är inlagd. Mycket spännande. Snart har den nått 500 personer genom att 40 har gillat den. Att någon delar verkar vara väldigt bra för då hamnar den i dennes nätverk.
 
Tvitter är jag däremot inte speciellt sams med. Gillar inte folks inlägg och sedan står det så mycket kryptiskt. Vår lärare sa att det tar tid att lära sig hur twitter fungerar så att vi borde ge det en chans under ett halvår. Hmm!
 
Linkedin är ju ett affärsnätverk. Igår upptäckte jag vilka bra saker man kan lägga in på sin sida för att de andra ska veta mer om företaget, personen och vad man står för. Den texten ska jag fila på ordentligt så att det verkligen framgår mina värderingar och hur jag driver mitt företag. Det här är ett media som jag tror kan bli väldigt värdefullt.
 
När man blir riktigt duktig kan man knyta ihop det hela och på det viset få större spridningseffekt. Får se om jag hamnar där någon gång. Förutom dessa tre finns det ju en uppsjö till med andra som youtube, instagram osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0