Ny erfarenhet - regn

Så har jag blivit en erfarenhet rikare. Jag har haft min första matvandring i regnväder.
 
Anders väckte mig tidigt på morgonen och sa att prognosen sa regn redan från kl åtta. På kvällen innan sa de kl två vilket hade varit mycket bättre då matvandringen skulle vara mellan 10-12.30. För att gardera om regnet skulle komma tidigt så satte vi upp två partytält, ett vid varje station där det skulle serveras lite mat. Till varje pris vill man ju undvika att skålarna med mat fylls med vatten.
 
Att klä sig i lämpliga kläder inför dagen är däremot var och ens ansvar. Ska man gå en vandring kan det vara klokt att kolla prognosen och helst slänga med regnkläder och stövlar i fall att. Nu hade inte alla varit så förutseende så på slutet var det många blöta deltagare.
 
Trots vädret var det många som tyckte om dagen, maten och den fina naturen. Den här gången var det ett gäng på 30 personer som var med.
 
Just nu blommar kattfoten i hagarna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0