Skördestrul

Eftersom jag ska ha Matvandring på måndag startade jag dagen med att åka och hämta någa produkter. Alla producenter är inte tillgängliga under helgen. Efter min rundtur ända ner till Oxelösund var det dags att ta sig an skörden av ensilagevallarna.
 
Jag kom en liten bit men sedan hände det något med slåttermaskinen. Den löste ut för att jorden var så ojämn och då upptäckte jag att armen som reglerar det hela hade lossnat. Jag fick ihop det men jag kom inte långt i körningen förrän det var strul igen. Efter ett tag klurade jag ut att det saknades en sprint men jag kunde inte lista ut hur man skulle få dit den. Jag chansade på att grannen skulle vara hemma och hade tur den här gången. Han kom över och hjälpte mig att få ihop det hela.
 
Sedan gick allt bra men det stora gärdet vid sjön hann jag inte med som planerat idag utan det får jag ta i morgon.
 
Smutsiga mekanikerhänder
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0