Livskvalitet

Efter en lång arbetsdag med en massa timmar i traktorn bestämde jag mig för att inte köra så sent på kvällen utan unna mig lite ledighet i det fantastiska vädret. Det är bra svettigt att sitta i traktorhytten timme efter timme. Eftersom jag slog sjögärdet idag så satt jag och såg det underbara vattnet. Det var alldeles blankt.
 
När arbetsdagen var slut packade jag korgen för bad och så tog jag med lite vin och nötter och gick ner till sjön. Så vackert och stilla. Alldeles tyst och lugnt och en bit från bryggan simmade en storlom. Magiskt! Jag har hört dem under åren men aldrig sett någon i vår sjö förut. Den blev lite rädd när jag badade så den simmade längre bort. Efter det uppfriskande badet satt jag sedan och bara njöt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0