Svårt att sluta äta

I dag har jag besiktigat hästsläpet och det gick igenom utan problem. Skönt! Nu dröjer det två år till nästa gång.
 
Äntligen kom vår nya frysbox. Vi beställde den 2:a januari. Dagen efter stod den hos transportbolaget och sedan har det bara strulat. Det började med att de tappade bort den och inte visste var den var. Efter en vecka hittade de den. De kör bara två dagar i veckan åt vårt håll så där försvann några dagar till. Äntligen var det tisdag och leveransen skulle ske. Då ringer de från Stjärnhov och säger att de inte kan köra hit för det är oplogat på vägarna. Det var den där dagen när det kom ett par dm snö. Vi kommer på torsdag i stället säger de men då skulle jag inte vara hemma och då kan de inte leverera för någon måste ta emot. Suck. Nu har vi kommit fram till nästa tisdag och äntligen så är den på plats. I dag flyttade jag över varorna som vi under tiden haft i  ett låneskåp från grannen.
 
Två saker att fira så idag blev det dessert vid middagen. Världens godaste. Trots att man blir proppmätt så är det svårt att sluta äta den. Det här är min variant på ris à la malta så jag brukar bara göra den kring jul. Hade en burk keso över så det var det som inspirerade mig idag. På julen har jag apelsin till men den här gången tog jag kivi som jag hade några hemma av. Här kommer receptet:
 
250 g Keso, läggs i en sil så vätskan rinner bort
2,5 dl vispgrädde som vispas hårt
1/2 tsk ekologiskt vaniljpulver
 
Blanda ihop allt med en gaffel. Lägg i en fin skål och garnera ev med frukt eller bär. Är jättegod utan garnering också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0