Sotarinspektion

Dagen startade en och en halv timme tidigare än vanligt. Var tvungen att gå upp för en brandskyddsinspektör skulle komma och kontrollera vår skorsten och panna. Vartannat år ska det enligt lag kontrolleras. Det känns väldigt ofta. De har aldrig något att anmärka på men en massa pengar kostar det. Varje gång hoppas jag på att de ska hoppa över inspektionen av skorstenen på insidan uppe på vinden, men icke. Vi har en jättetung trälucka i taket i TV-rummet på övervåningen. För att ta sig upp på vinden måste vi bära in en vanlig stege och trä in i hålet när luckan öppnats. Stegen är lång och det är väldigt knixigt att få upp den för trappen och få in den i rummet utan att skada något. Krånglig procedur denna gång också. Jag funderar på varför de absolut ska titta på skorstenen där uppe men bryr sig inte om murstocken i övrigt inne i huset?
 
När inpektionen var klar fick hästarna sin mat och sedan halmade jag i hästarnas lösdrift. Körde fram en ny bal till Bouchettegänget också. Sedan var det arbete med nya hemsidan som gällde. Just nu arbetar jag med allt kring att hyra boende på Rocklösa. Det är många bilder som ska in och de behöver minskas så det tar mycket tid.
 
Nu på kvällen har jag varit på ett möte i Gnesta. Vi är en grupp som jobbar med ett stort evenemang som ska locka besökare till kommunen. Det kommer ha både natur- och kulturinriktning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0