Spårsnö

När jag körde ut halm till hästarna idag fick jag syn på några stora spår som gick på vägen i vår allé. När jag ställt undan traktorn och var klar med djurarbetet gick jag iväg för att ta mig en närmare titt. Precis som kattspår såg de ut fast i jätteformat. Det måste varit lodjuret som gått förbi. Jag följde spåret ända upp till vårt hus och det gick hela vägen genom allén och upp på vägen utanför och bortåt mot Börsnäs. Katter gillar ju inte att klafsa runt i djup snö så det var väl därför den höll sig på det upplogade området.
 
 
Jag var iväg en stund mitt på dagen så jag undrar om den gick förbi då. La inte märka till några spår på morgonen när jag hämtade tidningen så de måste kommit dit någon gång därefter.
 
Spännande är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0