Behaglig dag

Efter att matat djuren och att jag ätit frukost tog jag och gjorde en LCHF-ostkaka. I början av min kostomläggning gjorde jag den ofta för den hade väldigt bra inverkan på de där kilona som hade bitit sig fast. Nu var det ett helt år sedan jag gjorde en så idag kände jag att det var dags. Den går supersnabbt att röra ihop och sedan ska den stå i ugnen i 30 minuter. Den fick stå och kallna i 30 minuter innan jag gjorde kaffe och sedan avnjöt jag den med vispad grädde och blåbär som jag plockade i somras.
 
Sedan följde en massa arbete vid datorn och skrivbordet. Det är otroligt mycket att göra kring det här med min matvandring. Roligt.
 
På kvällen åkte jag med en kompis till Gnesta och lyssnade på en föreläsning om vildsvin. Det var intressant. Nu vet jag att flocken på åtta svin som gick här i vintras och bökade sönder vårt gärde bestod av tre suggor (oftast är det tre generationer, mormor-mamma-dotter) och så deras avkommor som inte längre var kultingar utan lite halvvuxna individer. Det är alltid mer fascinerande ju mer man vet om ett djurslag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0